تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

کریس بامستد کیست؟ | ششمین قهرمانی متوالی کریس بامستد افسانه‌ای در مسابقات مستر المپیا

کریس بامستد در مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۴ نیز عنوان قهرمانی را تکرار کرد و تبدیل به یکی از رکورددارترین بدنسازان جهان شد که تاکنون ۶ عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است.

کریس بامستد کیست؟ | ششمین قهرمانی متوالی کریس بامستد افسانه‌ای در مسابقات مستر المپیا

رویداد۲۴| سیما صابری: کریس بامستد، قهرمان افسانه‌ای فیزیک کلاسیک جهان از کانادا مدعی اصلی قهرمانی مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۴ بود و باز هم کسی نتوانست او را به چالش بکشد. او موفق شد برای ششمین سال پیاپی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

او پس از کسب ششمین قهرمانی در مسابقات فیزیک کلاسیک مسترالمپیا، از مسابقات مسترالمپیا خداحافظی کرد.

بیوگرافی کریس بامستد

کریس بامستد در دوم فوریه ۱۹۹۵ در اتاوا، کانادا به دنیا آمد. او از سنین کم علاقه زیادی به ورزش و تناسب اندام داشت و از ۱۴ سالگی تمرینات بدنسازی را آغاز کرد. اولین دستاورد مهم او در سال ۲۰۱۵ زمانی که عنوان مستر انتاریو را کسب کرد، رقم خورد که باعث ورود او به مسابقات سطح بالاتر شد.

بامستد اولین حضور بین‌المللی خود را در سال ۲۰۱۶ با شرکت در مسابقات آرنولد کلاسیک تجربه کرد. وی با وجود اینکه نتوانست عنوان قهرمانی را کسب کند، تأثیر زیادی بر جای گذاشت. او در سال‌های اخیر به یکی از برترین بدنسازان جهان تبدیل شده است. 

میراث کریس بامستد در مستر المپیا

کریس بامستد در سال ۲۰۱۶ عنوان قهرمانی مستر المپیا را در دسته کلاسیک فیزیک به دست آورد. وی از آن زمان تاکنون به موفقیت‌های پی‌درپی دست یافته و سه بار پیاپی این عنوان معتبر را در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ ، ۲۰۲۱، ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به دست آورده است. سبک نمایش او که ترکیبی از بدنی ورزیده و اجرای بی‌نقص است، او را به عنوان یکی از بهترین بدنسازان تاریخ شناسانده است.

بامستد همیشه به دلیل تناسبات فوق‌العاده بدنی‌اش مورد تحسین قرار گرفته است، ویژگی‌هایی که در دسته کلاسیک فیزیک بسیار مهم هستند.

بامستد در مسابقات مستر المپیا ۲۰۱۷ نیز شرکت کرد. علیرغم برتری‌های آنسلی در فیزیک و عملکردش در مستر المپیا ۲۰۱۷، کریس بامستد، بدنساز کانادایی تنها با سه امتیاز اختلاف جایگاه بعد از آنسلی یعنی مقام دوم را نصیب خود کرد. درست است که این اتفاقی فوق العاده برای بامستد بود، اما نتوانست از نسبت عالی شانه تا کمر و جذابیت برئون آنسلی پیشی بگیرد.

کریس بامستد در مستر المپیا ۲۰۱۸ نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد، اما در مسابقات مستر المپیای سال بعد کریس بامستد توانست برئون آنسلی، قهرمان دو سال اخیر بخش فیزیک کلاسیک مستر المپیا، را شکست دهد. او توانسته بود با اختلاف تنها ۱ امتیاز از برئون آنسلی پیشی گرفته و مقام اول را به دست آورد.

تأثیر کریس بامستد در شبکه‌های اجتماعی

کریس بامستد از شبکه‌های اجتماعی نیز برای ارتباط با هوادارانش استفاده کرده است. او با میلیون‌ها دنبال‌کننده در اینستاگرام و یوتیوب، تجربیات، تمرینات و سبک زندگی خود را به اشتراک گذاشته و به یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی در دنیای تناسب اندام تبدیل شده است.

کریس بامستد کیست؟ | ششمین قهرمانی متوالی کریس بامستد افسانه‌ای در مسابقات مستر المپیا

رکورد مسابقات مستر المپیا

برنده شدن در مستر المپیا بدون شک بالاترین دستاورد در رشته بدنسازی است. مستر المپیا همان مسابقه‌ای است که آرنولد شوارتزنگر بازیگر بزرگ در مستند مشهور «Pumping Iron» (۱۹۷۷) برای آن تمرین می‌کرد. کسب حتی یک بار عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی این مسابقات اوج کارنامه هر بدنسازی است، و اگر چندین بار برنده شوید، به یکی از بهترین‌های تاریخ تبدیل شده‌اید.

کریس بامستد شش بار پیاپی این عنوان را کسب کرده است. او در دسته «کلاسیک فیزیک» شرکت می‌کند. مستر المپیا تنها مسابقه‌ای است که او هر سال در آن شرکت می‌کند. او برای کسب عنوان قهرمانی نیاز به تعهد سالانه به تمرینات سخت و تغذیه برای افزایش حجم و قدرت دارد.

رژیم غذایی کریس بامستد

رژیم غذایی کریس بامستد، بدنساز شامل تغذیه با گوشت گاو و حجم گیری با سبزیجات است. او همچنین برنامه خواب دقیقی نیز دارد.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بدنسازی
نظرات شما